Ośrodek Pomocy Społecznej Gminy Oświęcim to w skrócie OPS.
Ma siedzibę w Grojcu przy ulicy Beskidzkiej 100.
To jest siedziba OPS :

Przed wejściem do budynku znajduje się parking z miejscem dla osoby niepełnosprawnej.
Parkowanie jest darmowe
To jest parking przed OPS :

Wejście znajduje się od strony ulicy.
Żeby wejść do budynku trzeba pokonać 6 schodów. Schody są szerokie i mają poręcze.
To jest wejście do OPS :

Wszystkie sprawy załatwisz na parterze budynku.
Parter jest dostępny dla osób z niepełnosprawnościami.
Drzwi i korytarze są tu szerokie i nie ma progów.
Można poruszać się wózkiem inwalidzkim.
Tu jest też toaleta.
Do OPS możesz wejść z psem asystującym.
Na miejscu możesz skorzystać z tłumacza języka migowego (PJM). Pracownik OPS połączy się internetowo z usługą Tłumacz Migam.
Tak jest w środku budynku OPS :


Żeby załatwić sprawę w OPS możesz :
- Zadzwonić pod numer 33 846 64 20
- Wysłać fax pod numer 33 846 64 32
- Napisać e-mail i wysłać na adres ops@ops.gminaoswiecim.pl
- Napisać pismo i przynieść je do OPS lub wysłać na adres:
Ośrodek Pomocy Społecznej Gminy Oświęcim
Grojec, ul. Beskidzka 100
32-600 Oświęcim
- Napisać pismo i wysłać przez Internet za pomocą platformy e-PUAP.
To Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej.
Służy do komunikacji elektronicznej z urzędami.
Żeby wysłać pismo do OPS wchodzisz na tę stronę internetową : https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/profil-urzedu/i6u995eomz
Jednak musisz mieć konto na e-PUAP lub założony Profil Zaufany.
Więcej informacji znajdziesz TUTAJ- kliknij
- Możesz także wysłać pismo poprzez skrzynkę e-Doręczeń. To nowy elektroniczny odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru.
Żeby wysłać takie pismo do OPS wchodzisz na tę stronę internetową: https://www.gov.pl/web/e-doreczenia
Tutaj także musisz mieć konto na e-Doręczenia lub założony Profil Zaufany.
Więcej informacji znajdziesz TUTAJ- kliknij
7. Możesz także skontaktować się z OPS poprzez tłumacza języka migowego on-line. Połącz się z usługą Tłumacz Migam
Tłumacz języka migowego on-line
Jeśli chcesz do nas dojechać zobacz na mapie Google gdzie się znajdujemy -kliknij TUTAJ

Do OPS możesz dojechać autobusem MZK Oświęcim numer linii 16.
Wysiądź na przystanku „Stary Młyn”.
Kliknij TUTAJ żeby zobaczyć rozkład jazdy.
Możesz tez dojechać Komunikacją Beskidzką oraz busami prywatnymi trasa z Oświęcimia do Kęt.
kliknij TUTAJ żeby rozbaczyc rozkład jazdy Komunikacji Beskidzkiej
Kliknij TUTAJ żeby zobaczyć rozkład jazdy busów.
Przystanek znajduje się blisko OPS (około 50 metrów).

W OPS przyjmują pracownicy socjalni, asystenci rodziny i osoby zajmujące się innymi sprawami.
Pracujemy od poniedziałku do piątku w godzinach od 7 do 15. We wtorki dłużej do godziny 17.
A czym się zajmujemy? Pomagamy osobom w różnych trudnych sytuacjach życiowych na przykład :
- wypłacamy zasiłki gdy masz za mało pieniędzy na zakup żywności, leków, ubrania, czy opłacenie rachunków,
- wykupujemy obiady w stołówkach i w szkole dla dzieci,
- gdy jesteś niepełnosprawny otrzymasz odpowiednie zasiłki,
- za darmo wypożyczamy wózki, chodziki i kule inwalidzkie,
- dla osób chorych, starszych czy niepełnosprawnych prowadzimy w domu usługi opiekuńcze,
- usługi specjalistyczne w domu są dla osób psychicznie chorych,
- gdy nie radzisz sobie w domu czy z dziećmi otrzymasz pomoc asystenta rodziny,
- gdy opiekujesz się osobą niepełnosprawną otrzymasz zasiłek lub pomoc innej osoby,
- jeżeli jest potrzeba kierujemy do domu pomocy społecznej i dopłacamy do kosztów pobytu,
- gdy nie masz ubezpieczenia zdrowotnego a trafiłeś do szpitala to opłacimy Ci składkę zdrowotną,
- pomożemy gdy ktoś pije za dużo alkoholu i ma z tym problemy,
- otrzymasz pomoc gdy doświadczasz przemocy,
- za darmo możesz otrzymać pomoc pracownika socjalnego, terapeuty, lub prawnika,
- otrzymasz pomoc gdy nie masz gdzie mieszkać,
- wypłacamy różne świadczenia na dzieci jak : zasiłki i dodatki rodzinne, stypendia szkolne, świadczenie wychowawcze 500+, świadczenie Dobry Start 300+, świadczenie z funduszu alimentacyjnego,
- jeśli masz lub miałeś kiedyś na utrzymaniu trójkę dzieci otrzymasz Kartę Dużej Rodziny. Uprawnia ona do różnych zniżek.

Pomagamy osobom mieszkającym w Gminie Oświęcim czyli w miejscowościach :
Babice, Broszkowice, Brzezinka, Dwory Drugie, Grojec, Stawy Grojeckie, Harmęże, Łazy, Pławy, Poręba Wielka, Rajsko, Stawy Monowskie, Włosienica i Zaborze.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej pomocy lub wydrukować formularze wniosków kliknij na odpowiednie działy :









