Wstęp Deklaracji
Ośrodek Pomocy Społecznej Gminy Oświęcim (zwany dalej „OPS”) zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Niniejsza deklaracja w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://ops.gminaoswiecim.pl.
Data publikacji strony internetowej: 2016-09-18
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-01-03
Status pod względem odstępności
Strona internetowa OPS jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- Zamieszczone na stronie OPS publikacje w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo w całości, gdyż:
- stanowią formularze, których wzór został uregulowany przepisami prawnymi,
- lub zostały opublikowane przed dniem 23.09.2018 r.
- lub nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań OPS.
- Zamieszczone na stronie OPS publikacje w postaci w formie skanów nie zostały wytworzone przez OPS.
- OPS unika stosowania tabel, a te zamieszczone na stronie są prawidłowe. Jednak mogą wystąpić takie, w których wiersz nagłówkowy nie będzie powiązany z komórkami, przez co czytniki ekranu osób niewidomych mogą te tabele odczytywać niepoprawnie.
- Część z publikowanych zdjęć i innych plików graficznych nie posiada opisu alternatywnego, gdyż:
- zostały opublikowane przed dniem 23.09.2018 r.,
- lub nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań OPS.
Ułatwienia
Strona OPS posiada następujące ułatwienia:
-
podwyższony kontrast (czarne tło, żółte litery, zielone linki),
-
możliwość powiększenia wielkości liter na stronie,
-
focus wokół elementów nawigacyjnych.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Przygotowanie deklaracji
Deklarację sporządzono dnia: 2020-09-22.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Data ostatniego przeglądu i aktualizacji Deklaracji: 2025-03-28
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Adres korespondencyjny: Grojec, ul. Beskidzka 100, 32-600 Oświęcim
Telefon: +48 33 846 64 20
Fax: +48 33 846 64 32
E-mail: ops@ops.gminaoswiecim.pl
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z nami.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Osobą kontaktową jest Tamara Paw, adres poczty elektronicznej t.paw@ops.gminaoswiecim.pl.
Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 33 846 64 20.
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
-
swoje imię i nazwisko,
-
swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
-
dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
-
opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę możesz złożyć listownie lub mailem.
Adres korespondencyjny: Grojec, ul. Beskidzka 100, 32-600 Oświęcim
E-mail: ops@ops.gminaoswiecim.pl
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl
Dostępność architektoniczna
Siedziba OPS mieści się w Grojcu przy ul. Beskidzkiej 100.
Siedziba spełnia minimalne wymagania zgodne z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Budynek usytuowany jest równolegle do pasa drogowego ul. Beskidzkiej.
W bezpośrednim sąsiedztwie OPS znajdują się przystanki autobusowe.
Dojazd z Oświęcimia lub pobliskich miejscowości możliwy jest autobusami MZK Oświęcim (linia nr 16, przystanek „Stary Młyn”), Komunikacją Beskidzką, lub busami (linie prywatne).
Zobacz rozkład Komunikacji Beskidzkiej
Zobacz rozkład busów (linia Oświęcim-Kęty)
Z przodu i z tyłu budynku OPS znajduje się bezpłatny parking.
Na przednim parkingu usytuowane jest miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Do siedziby OPS prowadzi wejście z przodu budynku.
Do wejścia prowadzą schody (6 stopni).
Osoby posiadające trudności w poruszaniu się mogą skorzystać ze schodołazu gąsienicowego, a także z wózków inwalidzkich, balkoników czy kuli.
W pierwszej kolejności obsługiwane są kobiety w ciąży i osoby niepełnosprawne.
Dla klientów dostępne są pomieszczenia oraz toalety znajdujące się na parterze wolne od barier poziomych i pionowych.
Do budynku OPS można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Zapewniamy osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub ich uratowania w inny sposób poprzez szkolenia i instrukcje z zakresu ochrony przeciwpożarowej i zasad postępowania na wypadek ewakuacji.
Dostępność informacyjno-komunikacyjna
Zapewniamy na stronie internetowej informację o sposobach kontaktu z OPS, zakresie jego działalności oraz sposobie załatwienia spraw w tekście łatwym do czytania.
W OPS nie ma zainstalowanych pętli indukcyjnych i innych urządzeń lub środków technicznych do obsługi słabosłyszących.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Zapewnienie komunikacji z OPS na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami w formie określonej w tym wniosku odbywa się w zależności od potrzeb.
Możliwy jest także dostęp alternatywny, np. osobista wizyta pracownika socjalnego w miejscu zamieszkania.
Osoby głuchonieme, które chcą załatwić sprawy urzędowe w OPS proszone są o zgłoszenie tego faktu na co najmniej 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Zgłoszenie powinno zawierać wskazanie wybranej metody komunikacji.
Osoby niesłyszące i słabosłyszące, a także osoby mające trudności w przemieszczaniu się, a by skontaktować z OPS mogą:
-
skorzystać z poczty elektronicznej urzędu, adres: ops@ops.gminaoswiecim.pl
-
skorzystać z elektronicznej skrzynki ePUAP. Adres skrzynki OPS: i6u995eomz
-
skorzystać z systemu e-Doręczeń. Adres skrzynki eDoręczeń OPS: AE:PL-37685-89157-SAUER-26
-
przesłać faks na nr +48 33 846 64 32,
-
przesłać pismo na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej Gminy Oświęcim Grojec ul. Beskidzka 100, 32-600 Oświęcim
W ten sposób można również zwrócić się o skorzystanie z usługi tłumacza języka migowego.