Od 1 lipca 2021r. wnioski o Dobry Start 300+ składamy do ZUS
Począwszy od roku szkolnego 2021/2022 świadczenie Dobry Start przyznaje i wypłaca Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
Wnioski składamy tylko w wersji elektronicznej.
Informujemy, że Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Oświęcimiu z/s w Grojcu został wyznaczony do realizacji zadań wynikających z realizacji Programu „Dobry Start”.
To 300zł. jednorazowego wsparcia dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny.
Rodziny otrzymają świadczenie bez względu na dochód.
Wnioski o ustalenie uprawnienia do świadczenia Dobry Start można składać :
- elektronicznie od dnia 01 lipca każdego roku za pomocą :
► portal empatia.mrpips.gov.pl
► portalu PUE-ZUS
► systemu bankowości elektronicznej
- tradycyjnie (papierowo) od dnia 1 sierpnia w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Oświęcimiu z/s w Grojcu, ul. Beskidzka 100 - pokój nr 6, tel. (33) 846 64 35.
Druki wniosków można już pobrać z GOPS lub ze strony internetowej www.gops.gminaoswiecim.pl
Z uwagi na fakt, iż z dniem 1 sierpnia GOPS rozpoczyna przyjmowanie tradycyjnych wniosków również w sprawach 500+, świadczeń rodzinnych oraz świadczeń z funduszu alimentacyjnego- zachęcamy do składania wniosków drogą elektroniczną.
Aby nabyć uprawnienia do świadczenia Dobry Start na rok szkolny 2020/2021 wniosek należy złożyć w terminie do dnia 30 listopada 2020r.
Ponadto informujemy, że Małopolski urząd Wojewódzki w Krakowie uruchomił specjalną Infolinię 300+ pod numerem 12 392 12 80
Natomiast Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej opracowało materiały dot. Programu Dobry Start, z którymi można zapoznać się pod adresem : https://www.gov.pl/web/rodzina/dobry-start