Realizacja projektu "Poznaję, eksperymentuję, tworzę – podnoszenie jakości edukacji przedszkolnej w Przedszkolu Samorządowym w Brzezince"

POZNAJĘ, EKSPERYMENTUJĘ, TWORZĘ – PODNOSZENIE JAKOŚCI EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ W PRZEDSZKOLU SAMORZĄDOWYM W BRZEZINCE

FUNDUSZE UNIJNE

dla PRZEDSZKOLAKÓW i  NAUCZYCIELI

 

Gmina Oświęcim jest Beneficjentem projektu pn. „Poznaję, eksperymentuję, tworzę – podnoszenie jakości edukacji przedszkolnej w Przedszkolu Samorządowym w Brzezince” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027, Priorytet 6 Fundusze europejskie dla rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego, Działanie 6.9 wsparcie wychowania przedszkolnego, typ projektu: A. Podnoszenie jakości edukacji przedszkolnej, B. Tworzenie miejsc przedszkolnych.

 

Łączna wartość projektu: 190 840,07 zł

Dofinansowanie ze środków europejskich: 162 209,15 zł

Dofinansowanie ze środków dotacji celowej: 171 750,86 zł

Wkład własny: 19 089,21 zł

Termin realizacji: 01.08.2025 - 31.07.2025 r.

Realizator projektu: Zespół Szkolno-Przedszkolny w Brzezince

 

Celem projektu jest podniesienie jakości edukacji przedszkolnej w Przedszkolu Samorządowym w Brzezince, poprzez poprawę dostępności, realizację zajęć dodatkowych, działania integracyjne, z zakresu preorientacji zawodowej dla 80 dzieci w wieku przedszkolnym, w tym ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi oraz z niepełnosprawnością z uwzględnieniem ich indywidualnych potrzeb oraz doskonalenie umiejętności, kompetencji i kwalifikacji kadr w zakresie niezbędnym do budowania kompetencji kluczowych i umiejętności przekrojowych dzieci, z zakresu pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi, diagnozy i identyfikacji potencjalnych problemów rozwojowych na wczesnym etapie oraz pedagogiki małego dziecka.

 

Projektu obejmuje:

  1. realizację dodatkowych zajęć specjalistycznych, edukacyjnych, warsztatów i wyjazdów edukacyjnych dla dzieci z przedszkola;
  2. przygotowanie nauczycieli do indywidualizacji pracy z dziećmi w tym z niepełnosprawnościami poprzez udział w szkoleniach;
  3. doposażenie bazy dydaktycznej przedszkola w specjalistyczny sprzęt, wyposaż.

 

DODATKOWE ZAJĘCIA DLA DZIECI:

  1. Nauka programowania i robotyki;
  2. „Jestem świadomym obywatelem”;
  3.  Tworzenie środowiska przyjaznego dla najmłodszych, w tym zajęcia sensoryczne, zabawy kształtujące zmysły;
  4. Wprowadzenie w świat sztuki, rozwijanie dziecięcej kreatywności oraz ekspresji twórczej poprzez kontakt ze sztuką różnorodności kulturowej;
  5. Zajęcia logopedyczne;
  6. Warsztaty „Jesteśmy różni” - przeciwdziałanie przemocy, dyskryminacji i nierównościom;
  7. Warsztaty: Tradycyjna kuchnia polska - wytwarzanie masła, twarogu i chleba;
  8. Warsztaty: Tradycyjna kuchnia ukraińska;
  9. Spotkanie z przedstawicielami zawodów związanych z uprawą roślin, hodowlą zwierząt, ochroną przyrody;
  10. Spotkanie z przedstawicielami zawodów związanych z bezpieczeństwem obywateli;
  11. Spotkanie z Wójtem Gminy - rozmowa nt. "Co to znaczy być dobrym obywatelem?"

 

WYJAZDY EDUKACYJNE DLA DZIECI do:

  1. Muzeum Narodowego w Krakowie;
  2. Parku Etnograficznego Krakowiaków Zachodnich w Wygiełzowie;
  3. APILANDII Interaktywnego Centrum Pszczelarstwa w Kleczy;
  4. Muzeum Archeologicznego w Krakowie;
  5. Urzędu Gminy Oświęcim.

 

SZKOLENIA/KURSY DLA NAUCZYCIELI:

  1. AAC – komunikacja wspomagająca i alternatywna krok po kroku;
  2. Diagnoza rozwojowa dziecka do 7 roku życia – cele, znaczenie, narzędzia;
  3. Uprzedzenia, dyskryminacja – jak uczyć tolerancji? Metody i narzędzia pracy w edukacji antydyskryminacyjnej;Rola obserwacji dziecka - diagnozowanie problemów i potrzeb edukacyjnych w przedszkolu;
  4. Rola obserwacji dziecka do 7 roku życia.

 

Tagi

GALERIA