W mieście krasnali, mostów i wysp, czyli z wizytą we Wrocławiu

Sezon wycieczek trwa w pełni, więc również SP Poręba Wielka wyruszyła w Polskę. Uczniowie klas V i VI wraz z opiekunami wybrali się na wycieczkę do Wrocławia.

Wyruszyliśmy skoro świt, aby dotrzeć na miejsce i rozpocząć zwiedzanie od najstarszego i jednego z najpiękniejszych ogrodów zoologicznych w Polsce. Odbyliśmy podróż na Czarny Ląd, dzięki wizycie w Afrykarium – unikatowym na skalę światową kompleksie, w który prezentowane są zwierzęta z Afryki. Największą atrakcją jest tu 18 metrowy przezroczysty tunel z akrylu, który umożliwia podziwianie m.in. żółwia zielonego, rekinów, płaszczek. Widzieliśmy też pingwiny, kotiki, mureny.

Pogoda, choć niezbyt słoneczna, dopisywała, więc następnie udaliśmy się do parku Szczytnickiego i wzięliśmy udział w widowisku multimedialnym fontann na Pergoli – setki wodnych strumieni tworzą ekran do wyświetlania animacji pokazów laserowych wzbogaconych dźwiękami wody i muzyki.

Kolejnym punktem pierwszego dnia zwiedzania była „Panorama Racławicka”. To malowidło o długości ok. 120 m i wysokości 15 m przedstawia zwycięską bitwę wojsk polskich pod dowództwem Tadeusza Kościuszki nad armią rosyjską pod Racławicami. Niezwykły obraz zrobił na nas olbrzymie wrażenie, wszyscy mieliśmy uczucie, że znajdujemy się w środku wydarzeń.

Po wyjściu z muzeum poszliśmy nad Odrę, aby spojrzeć na Ostrów Tumski, który mieliśmy zwiedzać dnia następnego.

W piątek, wypoczęci i rześcy ( mowa tu o opiekunach) spotkaliśmy się z przewodnikiem wrocławskim, panem Andrzejem. Rozpoczęliśmy wędrówkę po najstarszej części Wrocławia i co rusz dowiadywaliśmy się nowych wiadomości. Zobaczyliśmy m.in. Katedrę św. Jana Chrzciciela, Bramę Kluskową, Kościół św. Krzyża i Bartłomieja – unikatowy układ dwóch kościołów w jednym. Przeszliśmy „traktem królewskim” do Akademii im. Św. Leopolda, która została przekształcona w uniwersytet. Na naszej drodze ciągle pojawiały się krasnoludki – pełnoprawni mieszkańcy grodu nad Odrą. Piękny rynek Starego Miasta, pręgierz, mieszczańskie kamienice, średniowieczne więzienie czy średniowieczne jatki – Wrocław pełen jest wspaniałych zabytków.

Ostatnim punktem była wizyta w wodnym mieście – Hydropolis. To nowoczesne centrum wiedzy o wodzie, gdzie zobaczyliśmy prezentację na temat wody, bez której nie byłoby życia na Ziemi. Multimedialna opowieść o życiodajnej wodzie prowadziła nas przez 9 stref tematycznych. Odbyliśmy niezwykłą podróż od kosmosu po głębiny oceanów.

Pełni wrażeń, zmęczeni wsiedliśmy do autokaru i pożegnaliśmy Wrocław. Wycieczka podobała się wszystkim i na długo pozostanie w naszej pamięci. Po kilku godzinach jazdy, witaliśmy się z rodzicami w Porębie Wielkiej.