MAJ
MIERZENIE ILOŚCI PŁYNU. ŚWIADOMOŚĆ STAŁEJ ILOŚCI PŁYNU.
- wdrażanie dzieci do uważnej obserwacji i wyciągania wniosków dotyczących zauważonych zmian podczas eksperymentowania z wodą
 - obserwowanie zmian towarzyszących przelewaniu wody, mierzenie ilości wody miarką
 - kształtowanie rozumienia przyczynowo- skutkowego, przewidywanie następstw ustalanie , które zmiany są , a które nie są odwracalne
 
UKŁADANIE I ROZWIĄZYWANIE ZADAŃ Z TREŚCIĄ.- ZAPISYWANIE CZYNNOŚCI MATEMATYCZNYCH W SPOSÓB DOSTĘPNY DLA DZIECI
- układanie zadań do treści przedstawionej na obrazku
 - układanie zadań bez pomocy obrazka.
 - inscenizowanie sytuacji życiowych wymagających liczenia- przekształcanie sytuacji życiowej w problem do rozwiązania,
 - nabywanie doświadczanie w zakresie układania i rozwiązywania zadań wg. pomysłu i rozwiązywanie ich metodą symulacji oraz ćwiczenia w obliczaniu sumy i różnicy
 - kształtowanie umiejętności liczenia, rozszerzanie zakresu liczenia i ustalanie , ile jest policzonych obiektów-próby przeliczania do tyłu i do przodu np.pełnymi dziesiątkami