Wiadomości

Środa, 22 kwietnia 2020

Podsumowanie projektu Ekologia (Klimatyczna Klasa) - Jak chronić środowisko?

Podczas realizacji projektu uczniowie rozwijali swoje kompetencje społeczne oraz  poszukiwali  odpowiedzi na pytania związane z ekologią: Jak w prosty sposób sprawdzić, czy powietrze, którym oddychamy, jest czyste?,  Co porosty mówią o jakości powietrza?,  Jak wyglądałoby życie na Ziemi bez drzew?,  Dlaczego strach jest nam potrzebny?, Czy samochody ogrzewają miasta?, Dlaczego klimat się zmienia?, Jak rozpoznać emocje?, Jaką rolę odgrywają drzewa w mieście? , Co to jest smog?, Skąd się bierze woda w naszych kranach?, Dlaczego zbieramy zużyte baterie? 

 Część zajęć odbywała się w naturalnym środowisku i opierała się na przeprowadzaniu obserwacji oraz  doświadczeń  z wykorzystaniem otrzymanego zestawu pomocy. 

Na zakończenie projektu wybraliśmy temat "Jak z butelek powstają bluzy polarowe?"  Podczas nauki zdalnej drugoklasiści zobaczyli zaproponowane filmy oraz prezentacje na temat prawidłowej segregacji odpadów i ponownego ich przetwarzania. Wspólnie z rodzicami segregowali surowce wtórne oraz zastanawiali się nad zachowaniami korzystnymi dla ochrony środowiska. Następnie pracowali kreatywnie, nadając nowe życie zużytym przedmiotom. W „Recyklingowych Fabrykach Marzeń”  powstały wspaniałe projekty:  korali, kapeluszy, teatrzyków, skarbonek, lornetek, zwierzaków oraz  pojemników na różnorodne przedmioty.

Z okazji Dnia Ziemi mali ekolodzy przygotowali także plakaty oraz podziękowania dla naszej planety. Emilka napisała bajkę o tematyce ekologicznej " Jeż Zoja i śmieci" oraz  przygotowała   teatrzyk.  Film  można obejrzeć w materiałach filmowych.