Wiadomości

Czwartek, 7 lutego 2013

Zmiany w meldunku!


Od stycznia 2013 r. obowiązują przepisy zgodnie z wejściem w życie w dniu 31.12.2012r ustawy o zmianie ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 2012 r., poz.1407), na mocy której wprowadzono szereg ułatwień w realizacji obowiązku meldunkowego.

 

Teraz obowiązek meldunkowy możemy załatwić podczas jednej wizyty w urzędzie.

 

Nie musimy najpierw wymeldować się w jednym urzędzie, aby zameldować się w innym.

 

Te czynności wykonamy w tym samym urzędzie do którego trafimy, by się zameldować.

 

Nowością jest też to, że przy zameldowaniu nie podajemy też informacji o wykształceniu czy obowiązku wojskowym.

 

Zniesione zostały również sankcje karne m. in. dla obywateli polskich czy UE, za niedopełnienie obowiązku meldunkowego.

 

Dłuższy jest także termin na zgłoszenie meldunkowe. Z aktualnych 4 dni, termin został wydłużony do 30 dni.

jak również :

- likwidację obowiązku meldunkowego wczasowiczów i turystów

- wprowadzenie możliwości dopełnienia obowiązku meldunkowego przez ustanowionego pełnomocnika,

- wydłużenie okresów wyjazdów zagranicznych podlegających zgłoszeniu w organie ewidencji ludności z 3 do 6 miesięcy